Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Yenice Meslek Yüksekokulu / Yönetim Organizasyon

Program Swot Analizi

Program Swot Analizi: Bölümümüzün ve programımızın eğitim, öğretim ve yönetim faaliyetleri değişik açılardan incelenerek üniversitenin kuvvetli yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri değerlendirilmiştir.

GÜÇLÜ YÖNLERİ

  • Bölge ve toplum ihtiyaçlarına yönelik güncel bir dört yarıyıllık öğretim planına sahip olunması,
  • Alanında gerekli yetkinliğe sahip akademik kadronun varlığı,
  • Lojistik Programının kendi alanında Türkiye’de sayılı bölümlerden birisi olması,
  • Akademisyenlerimizin, konuları hakkında nitelikli eser üretme kapasitesine sahip olması,
  • Akademisyenlerimizin, konuları hakkında nitelikli proje üretme potansiyeline sahip olması,
  • Akademik personelin öğrencilere bilgi aktarımında yeterli formasyona sahip olması,
  • Akademik personel öğrenci iletişiminin istenilen düzeyde olması,
  • İdari personel öğrenci iletişimin istenilen düzeyde olması,
  • Üniversitemizde ve Yüksekokulumuzda girişimcilik ve yenilik faaliyeteriyle ilgili gerekli organizasyonların yönetim tarafından desteklenmesi ve teşvik edilmesi,
  • Yönetime katılımın güçlü olması ve önerilerin dikkate alınması,
  • Konferans salonumuz, muhasebe ve bilgisayar laboratuarına sahip olmamız,
  • Her sınıfta beyaz tahta, projeksiyon bulunması,
  • Kongre, toplantı, mezuniyet, konser, tiyatro vb. organizasyonlar için ilçe belediyesinin, yeni yerleşkemizin ve üniversitemiz merkez kampüsünün yeterli fiziki imkanlara sahip olması,
  • Öğrencilerin istedikleri konularda öğrenci kulübü kurabilme ve organizasyon yapabilme imkanları,
  • Merkezi sınavla gelen öğrencilerin teorik bilgi akışını sağlamada sınavsız geçişe kıyasla daha istekli olmaları.
 

ZAYIF YÖNLERİ

  • Kalite, akreditasyon, örgütsel gelişme ve örgütsel değişim süreçlerinin yadırganması, değişime karşı direnç gösterilmesi ve kamuda çalışma alışkanlığı nedeniyle vizyon ve misyonun tüm iç paydaşlar tarafından yeterli düzeyde sahiplenilmemiş olması,
  • Ofis, demirbaş ve sarf malzemesi gibi donanımların etkin ve eşit bir şekilde tahsis edilememesi,
  • Akademik personelin genelinde yabancı dil, bilimsel araştırma yöntemleri, istatistik ekonometri konularına yeterince hakim olamama, Stata, EViews, Lirsel, Amos, SPSS gibi programları kullanamama ve yalnız yayın yapamama sorunun olması, Buna ek olarak ortaklaşa çalışma ve multidisipliner çalışma eksikliği, Buna rağmen çalışan ve performans gösteren akademik personele yeterince ekonomik destek verilmemesi,
  • Öğrencilerin konuya ilgisiz kalmalarından dolayı bilimsel ya da sanayi odaklı proje gerçekleştirme ve bunlara öğrencileri dahil etme eksikliği,
  • Öğrencilerin yeterince yabancı dil bilmemesi ve bu nedenle Fulbright, Erasmus gibi programlara gerekli özenin gösterilmemiş olması,
  • DaVinci, Fulbrigth, Erasmus gibi programlardan günümüze kadar faydalanamamış olması, Sosyal bilimlerle ilgili alanlarda gerekli uluslararası temas ve anlaşmaların yeterli düzeyde sağlanamamış olması,
  • Ders kitapları dışında farklı sektörlerden güncel uygulamaya yönelik kaynakların her öğretim elemanı tarafından kullanılmaması,
  • Dersliklerde internete bağlanamama sorunu, İnternet destekli ve sanal gerçeklikten yoksun eğitim sistemi,
  • Yüksekokulumuz bünyesinde herhangi bir kariyer geliştirme programının uygulanmaması,
  • Kişilik geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi amacı ile oluşturulan öğrenci kulüplerinin etkin çalışmaması ve kendilerini yenilememeleri,
  • Öğrencilere ve akademisyenlere yönelik teknik gezi, kongre, sempozyum, fuar katılımlarında öğrenci katılımının azlığı nedeniyle gerçekleştirilememesi,
  • Öğrencilerin DGS ve iş bulma stresleri nedeniyle yeterince motive olamamaları,
  • Öğrencilerin Lojistik Programını kendi farkındalıkları dışında tercih etmiş olmaları,
  • Açıkta kalmamak için tercih yapan öğrencilerin işletme eğitimini alma hususuna yeterli donanıma sahip olmamaları, 
  • Öğrencilerin matematiksel becerilerinin çok zayıf olması, Bir dersi veren öğretim elemanlarının her dönem değişmesi.
  • Bir öğretim elemanının her dönem gireceği derslerin belli olmaması, performans göstereceği veya uzman olduğu konularda derse girememe durumu.